Faillissement Thomas Cook Belgium
Er werd door de curatoren beslist dat alle reizen van Thomas Cook geannuleerd worden. Brussels Airlines verzekert (terug)reizen tot 10 oktober, voor de terugkeer van de overige klanten zal het Garantiefonds in de komende dagen een oplossing zoeken. Meer informatie en regelmatige updates rond terugvluchten kunnen gevonden worden in volgende link. SN Airlines kondigt aan vanaf 10 oktober minstens 105 vluchten te schrappen
Wat betekent dit concreet ?
- Alle passagiers die niet met een Thomas Cook (TC) reservatie reizen zullen door SN zelf gecontacteerd worden en er zal hen een refund of een alternatieve reis worden voorgesteld.
- Dit geldt ook voor de niet TC-reizigers die reeds op hun bestemming zijn, ook zij zullen worden gecontacteerd en deze keuze krijgen.
- Voor de TC reizigers die nog op vakantie moeten vertrekken, geldt dat zij niet zullen kunnen vertrekken. Zie in het bijzonder volgende communicatie
- Voor de TC reizigers die nu al op hun bestemming zijn. Het Garantiefonds zoekt naar een oplossing voor deze reizigers.Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met het Garantiefonds
Thomas Cook The Belgian Travel Guarantee Fund (TGF), the insolvency insurer of Thomas Cook Belgium, protecting consumers who have bought travel services from Thomas Cook Belgium, has taken over responsibility for Thomas Cook Belgium’s consumers in this capacity since Thomas Cook Group has been declared insolvent. For all Thomas Cook Belgium's consumers on package travel and accommodation-only trips currently abroad, the TGF will pay the hotels within the terms of this letter, at the rate for services provided as per the contract with Thomas Cook Group, from the date of insolvency, begin 24th of September 2019, through to the consumers' scheduled departure date.
Wachtdienst
Buiten de openingsdagen en -uren van de Ambassade, is een wachtdienst voorzien uitsluitend voor uiterste noodgevallen (overlijdens, aanhoudingen, gestolen documenten, ...).
Die dienst is bereikbaar op
(+ 30) 694 523 50 55
De wachtdienst behandelt geen administratieve vragen en reageert niet op informatieverzoeken (visa, paspoortvernieuwing, ...).
Volg onze culturele activiteiten op Facebook
Heeft u een administratief probleem in Europa? SOLVIT kan u helpen!